• StartStrona Główna
  • E-learning
  • Intranet
  • CzasopismoPNS
  • Raport PKA:Ekonomia
  • Kontakt
  • KonkursOpolska Firma Przyjazna Cudzoziemcom
  • icon-en.png ENEnglish version
  • icon-pl.png PLPolish version

Godziny rektorskie 05.12.2019

Rektorskie może są, ale studenci #WEiZPO 👍 pamiętają, że WEIZowe Mikołajki to ABSOLUTELY MUST BE, więc zajęć nie ma, ale cała ekipa studenciaków spędza miło czas w budynku Wydziału 🙂 podziękujmy w ten sposób Samorząd Studencki Wydziału Ekonomii i Zarządzania Politechniki Opolskiej za organizację tego eventu🎉.

rektorskie 5 grudnia

Społeczne, kulturowe i etyczne uwarunkowania biznesu, zarządzania i bezpieczeństwa państwa

W dniu 29 listopada 2019 r. odbyła się doroczna Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. „Społeczne, kulturowe i etyczne uwarunkowania biznesu, zarządzania i bezpieczeństwa państwa” (VIII edycja). Organizatorem konferencji była Katedra Nauk Humanistycznych i Prawnych Wydziału Ekonomii i Zarządzania Politechniki Opolskiej, a współorganizatorami Instytut Studiów Społecznych Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Raciborzu i Biuro Parlamentarne Prof. Jerzego Buzka w Katowicach. Patronatem objęło konferencję Polskie Stowarzyszenie Etyki Biznesu EBEN Polska.

Gości przywitali: Kwestor Politechniki Opolskiej Pani mgr Teresa Białowąs – Woźniak, w imieniu J. M. Rektor PWSZ w Raciborzu Prof. dr. hab. inż. arch. Ewy Stachury wystąpił Pan dr Łukasz Karaś, w imieniu władz Wydziału Ekonomii i Zarządzania - Pani Prodziekan ds. nauki dr hab. Maria Bernat, prof. uczelni. Gości przywitał także Pan dr Henryk Kretek - współorganizator konferencji, dyrektor Biura Parlamentarnego Prof. dr hab. inż. Jerzego Buzka - dhc Politechniki Opolskiej.
Podczas obrad wygłoszono 44 referaty w Sesji Plenarnej (moderowali dr Eva Kowarzova i dr Said Edaich) oraz w sekcjach równoległych:

  • Panel 1.
    • cz.1. Biznes i zarządzanie z w korelacji z bezpieczeństwem,
    • cz.2. Prawo i bezpieczeństwo w aspektach zarządzania.
  • Panel 2 Bezpieczeństwo społeczeństwa i państwa oraz socjologiczne i kulturowe aspekty zarządzania.
  • Panel 3. Socjologiczne, polityczne i edukacyjne determinanty zarządzania.

Autorami referatów, które zawierały bardzo różnorodne i wzajemnie komplementarne zagadnienia, doniosłe dla współczesnego świata zarówno w skali globalnej jak i lokalnej, byli pracownicy naukowi wielu polskich ośrodków akademickich (Politechnika Opolska, PWSZ w Raciborzu, Uniwersytet Opolski, UMCS w Lublinie, Uniwersytet Rzeszowski, Politechnika Śląska, Akademia WSB, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, UAM w Poznaniu, Bydgoska Szkoła Wyższa, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Politechnika Częstochowska, Uniwersytet Warszawski, UMK w Toruniu, KUL w Lublinie, a także goście zagraniczni z 3 kontynentów świata - Europy, Azji i Afryki, z Czech, Etiopii, Gruzji, Indii i Niemiec. Wszystkie referaty odznaczały się wysokim poziomem merytorycznym, a osoby referujące przedstawiły swoje badania w sposób niezwykle interesujący, pobudziły do refleksji, ożywionej i twórczej, niezwykle owocnej dyskusji.

Z bardzo interesującymi referatami, jako doświadczeni praktycy życia gospodarczego, wystąpili także Pan dr inż. Janusz Karwot z PWiK w Rybiku i Prezes firmy Lumel z Zielonej Góry Pan Dinesh Musalekar, który zaprezentował działalność swojej firmy ze szczególnym uwzględnieniem jej społecznej odpowiedzialności.

Dopisała frekwencja ze strony studentów Politechniki Opolskiej, głównie studentów Wydziału Ekonomii i Zarządzania, a także studentów Instytutu Nauk Społecznych Państwowej Wyższej Szkoły Zarządzania w Raciborzu. Wraz z dyrekcją i nauczycielami przybyła także młodzież z zaprzyjaźnionych szkół średnich: Zespołu Szkół Ekonomicznych oraz z Publicznego Liceum nr V i VI w Opolu.

Doskonałą obsługę techniczną zapewnili konferencji Pan inż. Rafał Nieświec oraz Pan mgr inż. Jakub Heffner z Wydziału Ekonomii i Zarządzania Politechniki Opolskiej, za co im bardzo dziękujemy. Za pomoc w organizacji konferencji dziękujemy także Pani Romanie Wilczek i jej współpracownikom, a Działowi Wydawnictw oraz Sekcji Poligrafii wdzięczni jesteśmy za sprawne przygotowanie materiałów konferencyjnych.

Organizatorzy konferencji

  • Click to enlarge image BPR_4913.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4917.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4929.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4933.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4939.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4940.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4951.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4960.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4966.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4975.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4980.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4984.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4989.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4998.JPG
  • Click to enlarge image BPR_5001.JPG
  • Click to enlarge image BPR_5005.JPG
  • Click to enlarge image BPR_5011.JPG
  • Click to enlarge image BPR_5021.JPG
  • Click to enlarge image BPR_5023.JPG
  • Click to enlarge image BPR_5027.JPG
  • Click to enlarge image BPR_5043.JPG
  •  

Obowiązkowe zapisy na lektoraty z języków obcych

Dotyczy studentów stacjonarnych i niestacjonarnych I i II stopnia rozpoczynających lektorat  w semestrze letnim 2019/2020r.
Zgodnie z Regulaminem Studiów obowiązują następujące zasady zapisów na lektoraty z języków obcych.
§11, pkt. 7.: Zapisy na język obcy w ramach lektoratu odbywają się elektronicznie w systemie USOSweb w semestrze poprzedzającym semestr, w którym będą odbywać się wymienione zajęcia. Student, który nie dokona wyboru w terminie, zostaje przypisany do grupy przez koordynatora przedmiotu.
Zapisy są dwu etapowe. I etap, który odbywa się w semestrze poprzedzającym semestr, w którym będzie odbywał się lektorat, ma na celu zebranie preferencji studentów, czyli ustalenie na lektorat
z jakiego języka student chce uczęszczać.
UWAGA: Wybór dokonany w I etapie zapisów jest ostateczny i obowiązujący w II etapie. Studenci, którzy nie dokonają wyboru na lektorat w tym etapie, zostaną dopisani do języków automatycznie bez uwzględniania preferencji.
W II etapie, który odbywa się w semestrze, w którym będzie odbywał się lektorat, studenci dokonują wyborów już konkretnych grup zajęciowych (dzień, godzina) w ramach wybranego wcześniej języka.
UWAGA: Studenci, którzy nie dokonają zapisu na lektorat w II etapie, zostaną dopisani do grup,
w których zostaną wolne miejsca, losowo, bez uwzględniania preferencji.
Oba etapy odbywają się elektronicznie w systemie USOSWeb (sekcja „Kalendarz rejestracji”).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Szczegółowe informacje na temat zapisów w semestrze zimowym roku akademickiego 2019/2020.

  • STUDIA I STOPNIA STACJONARNE I NIESTACJONARNE

KIERUNKI: wychowanie fizyczne, turystyka i rekreacja, ekonomia, zarządzanie, administracja - obecny I rok (1 sem.) – język obcy na I roku (2 sem.)
I etap zapisów: 9-11 GRUDNIA 2019 – do wyboru:

  • Język angielski B2,
  • Język angielski B2+,
  • Język niemiecki B2,
  • Język niemiecki B2+.

II etap zapisów: 18-20 LUTEGO 2020 – wybór grupy zajęciowych.

  • STUDIA II STOPNIA STACJONARNE:

KIERUNKI:
wychowanie fizyczne, turystyka i rekreacja, fizjoterapia – obecny I rok (1 sem) – język obcy na I roku 2 sem
logistyka, zarządzanie i inżynieria produkcji - obecny II rok (3 sem) – język obcy na II roku (4 sem)

  • STUDIA II STOPNIA NIESTACJONARNE:

KIERUNKI:
budownictwo – obecny I rok (2 sem) – język obcy na II roku (3 sem)
wychowanie fizyczne – obecny I rok (1 sem) – język obcy na I roku (2 sem)
fizjoterapia - obecny I rok (1 sem) – język obcy na I roku (2 sem)
zarządzanie i inżynieria produkcji – obecny I rok (1 sem) – język obcy na I roku (2 sem)

I etap zapisów: 9-11 GRUDNIA 2019 – do wyboru:

  • Język angielski B2+,
  • Język niemiecki B2+.

II etap zapisów: 18-20 LUTEGO 2020 – wybór grupy zajęciowych.

 

Uroczyste spotkanie z Absolwentami na WEiZ PO

W sobotę 23 listopada miało miejsce uroczyste wręczenie dyplomów Absolwentom Wydziału Ekonomii i Zarządzania. W spotkaniu wzięło udział ponad 100 osób, w tym Absolwenci z rodzinami i przyjaciółmi, pracownicy uczelni oraz zaproszeni goście. W scenariuszu wydarzenia, które zostało podzielone na część oficjalną i nieoficjalną, znalazły się m.in.: przemówienia okolicznościowe, wykład absolutoryjny, wręczenie dyplomów, rozstrzygnięcie konkursu na Najlepszego Absolwenta WEIZ 2019 oraz podziękowania za aktywność, zaangażowanie oraz budowanie niezwykłej atmosfery na Wydziale. Nowością tegoroczną były statuetki Super WEiZusz, które zostały wręczone uczestnikom konkursu na Najlepszego Absolwenta.

W wystąpieniach okolicznościowych JM Rektor PO wspominał ciekawe zdarzenia ze studentami a Dziekan WEiZ - m.in. ze względu na swoje zainteresowania naukowe - kreślił przyszłość zawodów w kontekście postępu i rozwoju technologicznego.

W roku akademickim 2018/2019 dyplom ukończenia studiów na WEIZ otrzymało 219 absolwentów na kierunkach: Administracja, Ekonomia oraz Zarządzanie. 29 osób otrzymało dyplom z wyróżnieniem. Podczas uroczystości dyplomy z wyróżnieniem wręczali JM Rektor PO profesor Marcin Lorenc oraz Pani prorektor ds. dydaktyki dr Anida Stanik-Besler. Gratulacje wszystkim studentom składali Dziekan WEiZ profesor Janusz Wielki oraz Pani prodziekan ds. dydaktyki dr Brygida Klemens. Wagę wydarzenia podkreślili swoją obecnością: prodziekan ds. współpracy i rozwoju WIPiL dr Aleksandra Żurawska, prodziekan ds. dydaktyki WEAiI dr inż. Barbara Grochowicz, dyrektor COS mgr Dorota Załężna oraz kierownik działu kształcenia mgr Elżbieta Harazińska.

Wykład Absolutoryjny pt. Zastosowanie systemów informatycznych w rachunkowości wygłosiła magister Sandra Piechota – absolwentka kierunku Ekonomia studia II stopnia, specjalność ekonomia i finanse w przedsiębiorstwie. Promotorem pracy był dr inż. Przemysław Misiurski.

Podczas uroczystości ogłoszony został wynik konkursu na Najlepszego Absolwenta WEiZ 2019. Partnerem strategicznym konkursu i fundatorem nagród jest firma PwC SDC. Firmę podczas uroczystości reprezentowała Pani Magdalena Helbin - IFS (Internal Firm Services) Delivery Manager PwC SDC oraz Pani Marta Arabczuk - Employer Branding Specialist (nasza absolwentka i zdobywczyni tytułu Najlepszy Absolwent WEiZ 2018). Konkurs docenia studentów, którzy są ciekawymi osobowościami, angażują się w działalność organizacji uczelnianych, ale również nie są anonimowi w środowisku lokalnym. Mają ciekawe pasje i dzięki temu tworzą na Wydziale niepowtarzalny klimat.
Tytuł w kategorii Najlepszy Absolwent WEiZ 2019 (studia I stopnia) otrzymała Sabina Puchała (Absolwentka I stopnia Administracji). Tytuł w kategorii Najlepszy Absolwent WEiZ 2019 (studia II stopnia) otrzymała magister Weronika Pierskalla (Absolwentka II stopnia Ekonomii, specjalność ekonomia i finanse w przedsiębiorstwie). Firma PwC SDC postanowiła przyznać również wyróżnienia w każdej z kategorii, które trafiły odpowiednio do mgr Sandry Piechoty oraz Anny Jasińskiej.

Władze Wydziału postanowiły również podziękować za ponadprzeciętną postawę podczas studiów absolwentom, którzy m.in. byli członkami samorządu studenckiego, kół naukowych, starostami kierunków, prowadzili działania promocyjne, organizowali projekty i akcje charytatywne. W tym roku byli to: Dominika Bienias, Anna Brysz, mgr Kinga Cebula (Kaszuba), mgr Ewelina Datko, Dorota Janeczek, Anna Jasińska, Sylwia Jurczyk, mgr Roman Kika, mgr Marek Kubilas, mgr Sandra Piechota, mgr Weronika Pierskalla, Sabina Puchała, mgr Manuela Rypa, mgr Kamil Sieńczak, mgr Anna Tkaczuk oraz Ewelina Wolny.
Wydarzenie tradycyjnie uświetnił występ Akademickiego Chóru Politechniki Opolskiej pod kierunkiem pani chórmistrz Ludmiły Wocial-Zawadzkiej, który do swojego repertuaru niespodziewanie dołączył również tradycyjne sto lat, gdyż swoje urodziny miał tego dnia nasz Rektor.

Podczas mini koncertu mieliśmy okazję wysłuchać utworów znanych oraz nietuzinkowych aranżacji, które m.in. zapewniły naszemu chórowi złoto podczas Ogólnopolskiego Festiwalu Chóralnego Music Everywhere w Gdańsku. Jak podkreślała Pani Miłka, charakter chóru to również spory wkład naszego Wydziału, a taki czas jak wręczenie dyplomów to na pewno podniosła chwila, ale również czas rozstań z chórzystami, którzy kończą swoją przygodę z naszą uczelnią. Były podziękowania, emocje i łzy.

Na zakończenie uroczystości była okazja do pamiątkowych zdjęć, również tych na wydziałowej ściance, które tradycyjnie na WEiZPO robił Krzysztof Kasza ale również nasz uczelniany artysta fotografik Sławoj Dubiel.

Miło było porozmawiać przy kawie i dowiedzieć się jak realizują swoje plany życiowe nasi najmłodsi Absolwenci. Warto dodać, że Wydział Ekonomii i Zarządzania obchodzi w tym roku okrągły jubileusz 20-lecia i gdybyśmy chcieli spotkać się ze wszystkim naszymi absolwentami to jedynym miejscem które byłoby w stanie nas pomieścić byłby zapewne tylko stadion piłkarski. Wszystko przed nami.

  • Click to enlarge image BPR_3607.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3614.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3623.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3636.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3639.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3653.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3655.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3660.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3664.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3698.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3727.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3746.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3747.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3761.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3763.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3776.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3869.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3870.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3887.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3888.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3899.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4163.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4203.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4226.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4238.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4343.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4439.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4486.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4558.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4576.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4581.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4626.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4640.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4655.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4667.JPG
  • Click to enlarge image BPR_4706.JPG
  •  

Akcelerator Wiedzy Technicznej® Politechniki Poznańskiej na WEiZ

W poszukiwaniu nauki w projektach nazywanych nienaukowymi czyli prezentacja Akceleratora Wiedzy Technicznej® Politechniki Poznańskiej na WEiZ

O potrzebie intensyfikacji działań naukowo-dydaktycznych ukierunkowanych na wzmocnienie umiejętności praktycznych studentów (w szczególności tzw. kompetencji przekrojowych) rozmawiano w dniu 20 listopada z przedstawicielami Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej. Spotkanie miało na celu poznanie inicjatywy Akcelerator Wiedzy Technicznej®
Więcej o projekcie na http://atcerasmus.eu/

Jak można przeczytać na stronie internetowej dedykowanej Akceleratorowi kompetencje przekrojowe to połączenie wiedzy, umiejętności i postaw odpowiednich do sytuacji potrzebnych do realizacji celów społecznych. Oferują wartość dodaną w odniesieniu do zatrudnienia, spójności społecznej, która objaśnia znaczenie uczenia się przez całe życie pod względem adaptacji do zmian i integracji społecznej. Pod pojęciem kompetencji przekrojowych kryją się tutaj: przedsiębiorczość, kreatywność, komunikatywność i współpraca w grupie.
Spotkanie pracowników WEiZ z delegacją z Poznania w osobach: dr inż. Magdalena Graczyk-Kucharska, dr inż. Maciej Szafrański, dr inż. Marek Goliński, było idealnym momentem na poznanie idei programu, podjęcie dyskusji w tematyce metod wspomagających przyspieszenie rozwoju kompetencji przekrojowych studentów poprzez poprawę wykorzystania kształcenia praktycznego a przede wszystkim omówienie możliwych obszarów współpracy pomiędzy naszymi jednostkami.
Gości z Poznania osobiście zaprosił do Opola Dziekan WEiZ profesor Janusz Wielki, który miał okazję (wraz z Panią doktor Magdaleną Jurczyk-Bunkowską) poznać zespół naukowców z Wielkopolski na konferencji European Conference on Knowledge Management, której 20. edycja odbyła się w Portugalii na Uniwersytecie w Lizbonie we wrześniu br.
Jesteśmy przekonani, że to pierwsze, ale na pewno nie ostatnie spotkanie z naukowcami z Poznania. Tematyka kompetencji przekrojowych jest nam bliska, szczególnie gdy wykładowcy naszego wydziału prowadzą zajęcia z tzw. przedmiotów humanistycznych na kierunkach inżynierskich, ale również gdy kreują postawy proprzedsiębiorcze i kooperacyjne wśród studentów WEiZ. Zatem wiedza i korzystanie z doświadczeń innych na pewno będzie nam pomocne przy planowaniu metod dydaktycznych.
Wymiernym efektem spotkania są materiały dydaktyczne, dostępne na stronie projektu Akceleratora Wiedzy Technicznej®, które ukazują 85 metod dydaktycznych możliwych do zastosowania przy pobudzaniu poszczególnych kompetencji przekrojowych.

  • Click to enlarge image BPR_3007.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3014.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3018.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3026.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3030.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3032.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3035.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3039.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3044.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3053.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3064.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3075.JPG
  •  

Konkurs na biznesplany na #WEiZPO rozstrzygnięty

IX edycja konkursu "Licencja na biznes - liczy się pomysł" przechodzi do historii. Wydarzenie, którego po raz pierwszy byliśmy organizatorem (we wcześniejszych edycjach współorganizowaliśmy konkurs z Punktem Informacji Europejskiej Europe Direct w Opolu działającym w Opolskim Centrum Rozwoju Gospodarki - teraz role się odwróciły) zgromadziło niemalże 100 uczniów z trzech szkół średnich z naszego regionu. 21 listopada 2019 r. w budynku CeNaBiz pojawiły się zespoły - reprezentanci następujących szkół:

  • Technikum TEB Edukacja w Opolu;
  • Zespół Szkół Żeglugi Śródlądowej z Kędzierzyna-Koźla;
  • Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr V mieszczące się w Zespole Szkół im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Opolu.

W pierwszej części „Licencji na biznes” uczestnicy podszkolili swoje kompetencji biznesowe poprzez uczestnictwo w warsztatach prowadzonych przez wykładowców Wydziału: dr inż. Małgorzatę Adamską, dr inż. Łukasza Dymka oraz dr inż. Piotra Bębenka, którzy byli jednocześnie opiekunami kreatywnymi zespołów konkursowych. Efektem ponad trzygodzinnych warsztatów była opracowana przez uczniów koncepcja produktu, usługi lub profilu działania firmy, zgodnie z zasadami budowania modelu biznesowego.
W drugiej część konkursu liczył się pomysł i sposób jego zaprezentowania przed jury konkursowym.
Czteroosobowe jury, w którym zasiedli przedsiębiorcy i osoby związane ze środowiskiem start-up’owym, dokonało wnikliwej oceny prezentowanych pomysłów biorąc głównie pod uwagę: oryginalność pomysłu, potencjał rynkowy, analizę finansową oraz promocję projektu.

  • Click to enlarge image BPR_3291.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3594.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3595.JPG
  •  

W gronie jury znaleźli się:

  • Radosław Atlas – przedsiębiorca, absolwent Politechniki Wrocławskiej, Wydział Podstawowych Problemów Techniki, specjalizacja – matematyka stosowana. Od 1989 roku założyciel i właściciel firmy Atel Electronics zajmującej się importem i dystrybucją pasywnych oraz aktywnych elementów sieci teleinformatycznych, przyrządów pomiarowych, narzędzi instalacyjnych. Od ponad 20 lat członek Loży Opolskiej Business Centre Club. Członek założyciel Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji. Członek Polskiej Izby Producentów Urządzeń i Usług na rzecz Kolei. Wykładowca na studiach podyplomowych „Biznes chiński – Jak działać skutecznie w czasach Jedwabnego Szlaku” w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Członek Rady Biznesu Wydziału Ekonomii i Zarządzania Politechniki Opolskiej
  • Małgorzata Adamska – przedsiębiorca, za-ca dyrektora OCRG, absolwentka Wydziału Ekonomii i Zarządzania Politechniki Opolskiej. Do godziny 16 z-ca Dyrektora Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki ze specjalnością Fundusze Europejskie, po 16:00 przedsiębiorczyni i twórczyni marki BIOTIKA. Od ponad 20 lat aktywna instruktorka fitness, fotograf – amator, pasjonatka longboardów, snowboardów oraz kuchni roślinnej. W wolnej chwili zgłębia tematy dotyczące tzw. psychologii pozytywnej oraz szeroko rozumianej ekologii. Motto życiowe: Bądź zmianą, którą chcesz ujrzeć w świecie!
  • Maciej Maj – przedsiębiorca, założyciel agencji badań rynkowych i marketingowych Openfield. Swojej ścieżki zawodowej szukał w sporcie jednak skończył zajmując się badaniami. Obecnie pracuje dla globalnych marek, polskich przedsiębiorstw i sektora
    publicznego (Hyundai, Stegu, Polsat, Kaufland, Deloitte, Dr Max, Kler, PKP, Play, Leroy Merlin). Jest dużym pasjonatem nowych technologii i transformacji
    cyfrowej. W wolnych chwilach zaczytuje się w fantasy, biografiach i komiksach.
    Formę stara się trzymać poprzez bieganie i grę w koszykówkę.
  • Katarzyna Łukaniszyn-Domaszewska - doktor nauk ekonomicznych, wykładowczyni Wydziału Ekonomii i Zarządzania Politechniki Opolskiej. Wcześniej pracownik Parku Naukowo-Technologicznego w Opolu. Związana z ekosystemem start-up’owym Opola, koordynatora konkursu „Warm up your business” organizowanego przez Park Naukowo-Technologiczny w Opolu i firmę ECO. Z zamiłowania Instruktorka Fitness.

Uczniowie z LO V z Opola zaproponowali pomysł biznesowy „Sky Garden”. Idea funkcjonowania „podniebnych ogrodów” wpisuje się w coraz bardziej popularny trend eko, a specyfika działania to tworzenie zielonych ogrodów na dachach oraz ścianach budynków. Interesujące jest to, że rośliny miałyby czerpać energię z zamontowanych paneli fotowoltaicznych, a wodę ze specjalnych zbiorników na deszczówkę.
Zespół młodych przedsiębiorczych z Technikum TEB Edukacja w Opolu również nie pozostał obojętny względem środowiska naturalnego a ich pomysł na autorskie, rozpuszczalne w wodzie torby „Eco – Bag” wykonane z naturalnych surowców, zilustrowali logiem sympatycznego żółwia, pokazując tym samym, iż nie powinniśmy przechodzić obojętnie wobec problemu jakim jest globalne skażenie mórz i oceanów plastikiem.
Salon „Your Tunning”, który w nowatorski sposób „podkręcałby” moc silnika dbając jednocześnie o „szpanerski” wygląd samochodu, chcieliby otworzyć uczniowie z Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej z Kędzierzyna-Koźla. Ten męski zespół „mechaników” zidentyfikował potrzebę personalizowania samochodów, ale przy tym z mechaniczną precyzją opracował zarys biznesplanu.

Jury konkursu wyłoniło zwycięzcę - zespół z V LO - doceniając pomysł oraz profesjonalną prezentację. Choć zwycięzca jest tylko jeden to warto odnotować, że żadna drużyn nie opuściła budynku z pustymi rękami. Nagrodami w konkursie były ufundowane przez OCRG karty przedpłacone dla szkół i tak za zajęcie I miejsca zespół otrzymał 2 000 PLN, za zajęcie II miejsca - 1 500 PLN, a za zajęcie III miejsca - 1 000 PLN.

  • Click to enlarge image I miejsce.JPG
  • Click to enlarge image II miejsce.JPG
  • Click to enlarge image III Miejsce.JPG
  •  

„Licencja na biznes” to konkurs, w którym młodzi ludzie mogą sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Jego celem jest popularyzacja i promocja postaw przedsiębiorczych wśród uczniów szkół średnich w województwie opolskim. W roku 2020 czeka nas jubileuszowa, bo X edycja tego wydarzenia i na pewno przygotujemy specjalną formułę i specjalne nagrody.

  • Click to enlarge image BPR_3117.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3169.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3179.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3190.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3199.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3204.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3281.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3344.JPG
  • Click to enlarge image BPR_3446.JPG
  •  

Więcej artykułów…

  1. Poligeniusze WEiZ
  2. Uroczyste wręczenie dyplomów WEiZ 2019
  3. Licencja na biznes-liczy się pomysł!
  4. Jubileusz działalności PwC Service Delivery Center
  5. BE SMARTER! BE FASTER!
  6. Arafin zaprasza
  7. Studia Podyplomowe Przywództwo i zarządzanie zasobami ludzkimi
  8. 10-cio lecie PwC SDC
  9. #WEiZPO na Opolskim Forum Zawodowym organizowanym przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu
  10. Jesień na #weizpo

Strona 7 z 33

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Następny artykuł
  • koniec

v2

Oferta

  • Studia I stopnia
  • Studia II stopnia
  • Programy studiów
  • Sylabusy 2020/2021
  • Sylabusy archiwalne
  • Efekty uczenia się
  • Rekrutacja

Wydział

  • Władze Wydziału
  • Ciała kolegialne
  • Struktura Wydziału
  • Badania naukowe
  • Konferencje naukowe
  • Publikacje pracowników
  • Przegląd Nauk Stosowanych
  • Wydziałowa sala sądowa
  • Zrealizowane projekty

Strefa Studenta

  • Organizacja roku akademickiego
  • Plany zajęć
  • Zajęcia odwołane
  • Dyżury pracowników
  • Specjalności, seminaria i przedmioty obieralne
  • Praktyki studenckie
  • Biuro Obsługi Studenta
  • Samorząd Studencki PO
  • Samorząd Studencki WEiZ
  • Koła naukowe
  • Staże i praca
  • Wymagania dla prac dyplomowych
  • Konkursy na najlepszą pracę
  • Program Erasmus+
  • Pełnomocnik Dziekana ds. osób niepełnosprawnych
  • WEiZ się nie zgub
  • Guidebook for international students

Zdjęcia

  • Obrony 2019
  • Obrony 2018
  • Obrony 2017
  • Obrony 2016


Kontakt

Wydział Ekonomii i Zarządzania
ul. St. Luboszycka 7,
45-036 Opole
tel. (+48) 77 449 88 00,
tel. (+48) 77 449 88 16, 
e-mail: weiz@po.opole.pl 

tel. portiernia (+48) 77 449 8771

Politechnika Opolska
NIP: 754-00-08-109
REGON: 000001732

Copyright (c) 1996-2018 Politechnika Opolska :: Wydział Ekonomii i Zarządzania
Polityka dotycząca plików "cookies" na stronach Politechniki Opolskiej
power by Gantry Framework