• StartStrona Główna
  • CzasopismoPrzegląd Nauk Stosowanych
  • Intranet
  • Obrony 2018
  • Kontakt
  • Równoważenie rozwoju regionalnego

Niecodzienni goście w CeNaBiz

2 i 9 lutego br. kilkudziesięcioosobowa grupa uczniów klas drugich o profilu informatycznym z Zespołu Szkół Elektrycznych im. Tadeusza Kościuszki w Opolu, pod opieką Pani Doroty Kulik-Nowak uczestniczyła w warsztatach z przedsiębiorczości, które dla młodzieży zorganizowali wykładowcy Wydziału Ekonomii i Zarządzania Politechniki Opolskiej. Budynek Centrum-Nauka-Biznes, popularnie nazywany CeNaBiz, stał się płaszczyzną spotkania, którego głównym celem było zainspirowanie uczniów szkoły średniej do zainteresowania się przedsiębiorczością i pomysłem na własny autorski biznes.
Razem z dr inż. Piotrem Bębenkiem pobudzali swoją kreatywność i doświadczyli rywalizacji w pracy zespołowej. Dr inż. Urszula Romaniuk wprowadzała w tajniki finansowania działalności gospodarczej i dzieliła się swoją nieocenioną wiedzą w obszarze podatków. Dr inż. Marzena Szewczuk-Stępień zachęcała to rzetelnego planowania strategicznego i pokazała jak proste narzędzie w postaci analizy SWOT może uświadomić początkującym przedsiębiorcom gdzie jestem, a gdzie mogę znaleźć się w przyszłości. Dr inż. Łukasz Dymek tradycyjnie pojawił się z kamerą, co wywołało małą konsternację, ale warsztaty z autoprezentacji uczestnicy zajęć na pewno zapamiętają na długo. Dr inż. Małgorzata Adamska wprowadzała w tajniki marketingu, objaśniając jak istotne są marka, nazwa produktu i przemyślana kampania marketingowa z rozpoznawalnym logo. Na zakończenie każdy miał okazję założyć fikcyjną dwuosobową spółkę, wcielić się w rolę jednego z rzemieślników (kowal, tkacz lub piekarz), zająć się produkcją bryk, płócien czy chleba, potargować na jarmarku i wybrać się w daleką wyprawę handlową np. do Stambułu czy Moskwy, bo tak w skrócie można opisać akcję gry Chłopska Szkoła Biznesu, w którą zagrali uczniowie.
Mamy nadzieję, że młodsi koledzy informatycy zostali zachęceni do bycia przedsiębiorczym i pomyślą o swoim własnym biznesie, a póki co będzie im łatwiej przygotować projekt z przedmiotu Podstawy przedsiębiorczości.

  • Click to enlarge image 27356396_1586656824715409_4299791270557267389_o.jpg
  • Click to enlarge image 27500589_1586656694715422_3048972214594112273_o.jpg
  • Click to enlarge image 27907970_1596500383731053_2965851042877349992_o.jpg
  • Click to enlarge image ele01.jpg
  • Click to enlarge image ele02.jpg
  • Click to enlarge image ele03.jpg
  • Click to enlarge image ele04.jpg
  • Click to enlarge image ele05.jpg
  • Click to enlarge image ele06.jpg
  • Click to enlarge image ele07.jpg
  • Click to enlarge image ele08.jpg
  • Click to enlarge image ele09.jpg
  • Click to enlarge image ele10.jpg
  • Click to enlarge image ele11.jpg
  • Click to enlarge image ele12.jpg
  • Click to enlarge image ele13.jpg
  • Click to enlarge image ele14.jpg
  • Click to enlarge image ele15.jpg
  • Click to enlarge image ele16.jpg
  • Click to enlarge image ele17.jpg
  •  

Na przykładzie mediów uczyli się, jak jedną marką można wspierać inne

Zajęcia terenowe z podstaw marketingu dla studentów trzeciego roku ekonomii na politechnice zorganizowano w spółce Pro Media, wydawcy Nowej Trybuny Opolskiej.

BPR 2497

 Czytaj więcej: http://www.nto.pl/

 

Projekt „Absolwent”

Politechnika Opolska i Stowarzyszenie „Twoje Nowe Możliwości” zaprasza do wzięcia udziału w projekcie „Absolwent w Pracy”. Szczegółowy opis znajdziesz na: http://www.tnm.org.pl/absolwent/ a garść informacji poniżej.

Co możesz zyskać, aplikując do projektu?
• Wsparcie w znalezieniu odpowiedniej pracy;
• Finansowanie wybranego przez ciebie szkolenie o wartości 5 000 zł;
• Płatny staż 2 000 zł miesięcznie;
• Stypendium motywacyjne 400 zł miesięcznie

Link do rekrutacji:

https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=5cea2a7d8a61423c8fa8a6df8a7462d2

Program adresowany do studentów ostatniego roku studiów licencjackich, inżynierskich lub magisterskich i absolwentów (ukończenie studiów nie później niż 24 miesiące temu). Głównym celem projektu jest podniesienie poziomu zatrudnienia osób absolwentów szkół wyższych będących osobami z niepełnosprawnością poprzez zaplanowanie i wdrożenie indywidualnego planu karier, podniesienie ich kwalifikacji oraz wprowadzenie na rynek pracy. Nad całością procesu będzie czuwał zespół profesjonalistów w tym: doradca zawodowy, pośrednik pracy, coach kariery. Ważne jest to, że Twój udział będzie dostosowany do Twoich indywidualnych potrzeb.
Wsparcie obejmuje:

  • Wsparcie doradcy zawodowego i pośrednika pracy. Pracy trzeba szukać świadomie, dlatego w pierwszej kolejności otrzymasz wsparcie: doradcy zawodowego, coacha kariery a następnie pośrednika pracy. Razem stworzycie lub usystematyzujecie Twoją ścieżkę kariery i wdrożycie ja w życie.
  • Warsztaty wspierające wdrażanie ścieżki kariery. Każdy uczestnik otrzyma możliwość uczestnictwa w szkoleniach podczas, których poruszana będzie taka tematyka jak: praca w zespole, radzenie sobie ze stresem, asertywność, komunikacja interpersonalna, wystąpienia publiczne, assesment center, budowanie dobrej atmosferę w pracy, savoir-vivru w pracy (jak się przygotować do rozmowy kwalifikacyjnej, jaki stosować ubiór, jak rozmawiać), prawo pracy. Szkolenia realizowane będą w formie warsztów wyjazdowych i stacjonarnych.
  • Szkolenia zawodowe i specjalistyczne oraz zdobywanie uprawnień zawodowych Oprócz wiedzy zdobytej w trakcie studiów, ważne jest posiadanie dodatkowych umiejętności i uprawnień. W projekcie możesz otrzymać do 5000zł na wybrany przez siebie kurs. Nie narzucamy tematyki kursów/szkoleń.
  • Staż. Pracodawcy nie rzadko oczekują doświadczenia od przyszłych pracowników. Stworzymy Ci możliwość jego zdobycia. Zorganizujemy dobrany pod Ciebie Staż. Będzie on trwać 3 miesiące po 4-8 godzin. Na ten czas zostanie przydzielony opiekun, który będzie wspierał w trakcie przebiegu stażu. Każdy uczestnik stażu otrzyma stypendium stażowe w wysokości 2 000 zł.

W razie pytań, prosimy o kontakt. Z miłą chęcią odpowiemy na Wasze pytania!

Kontakt:
Stowarzyszenie „Twoje Nowe Możliwości”
ul. Grabiszyńska 163 pomieszczenie: 210-215
53-439 Wrocław
Telefon: (71) 734-57-73
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zapraszamy!

Wymarzona praca dla studenta/absolwenta - przyjdź na chwilę może zostaniesz na dłużej.

Wszyscy kreatywni, dobrze zorganizowani studenci, aktywnie uczestniczący w mediach społecznościowych, którzy szukają swojego wymarzonego miejsca na pracę zawodową są mile widziani na spotkaniu z atrakcyjnym pracodawcą w dniu 18 stycznia br. Ruszamy o 12:00 w pokoju Chillout 7. Jesteś zainteresowany? Napisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i zgłoś swój udział.

Q801340514A

Plan Junckera w debacie inżynierskiej

14 grudnia 2017 roku studenci Koła Naukowego WiR (Współpraca i Rozwój) wspólnie z Opolskim Centrum Rozwoju Gospodarki zorganizowali debatę na temat Planu Inwestycyjnego dla Europy zwanego Planem Junckera. Debata została przygotowana aby zaprezentować studentom korzyści jakie daje nam członkostwo w Unii Europejskiej. Ekspertami w debacie stali się sami studenci, co ważne podkreślenia, byli to studenci kierunków technicznych z Wydziału Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki: Dominika Kędzierska (I Inżynierii Biomedycznej), Maciej Krupski (I rok Elektrotechniki) i Kamil Moszczyński (I rok Automatyki i Robotyki). Debatę poprowadził dr inż. Piotr Bębenek opiekun najmłodszego na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Koła Naukowego WiR. Spotkanie odbyło się w Budynku CeNaBiz, a wzięło w nim udział prawie 100 studentów, którzy mieli możliwość zebrać informacje dotyczące tego, co dzieje się w Europie oraz poznać możliwości z jakich sami mogą skorzystać. Szczególne podziękowania należą się zespołowi Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki za pomoc w organizacji całego przedsięwzięcia, które odbyło się tuż przed końcem ubiegłego roku.

  • Click to enlarge image 141217-1.jpg
  • Click to enlarge image 141217-2.jpg
  • Click to enlarge image 141217-3.jpg
  • Click to enlarge image 141217-4.jpg
  • Click to enlarge image 141217-6.jpg
  • Click to enlarge image 141217-7.jpg
  • Click to enlarge image 141217-8.jpg
  • Click to enlarge image 141217-9.jpg
  •  

Analiza ekonomiczna

19 grudnia 2017 roku, na zaproszenie dr Anny Jasińskiej-Biliczak, w ramach zajęć z przedmiotu Analiza ekonomiczna z grupami studiów stacjonarnych II stopnia na kierunku ekonomia, miało miejsce spotkanie studentów z praktykiem – główną księgową Panią mgr Alicją Mazurkiewicz.
Podczas dwugodzinnego wykładu połączonego z dyskusją studenci zapoznali się ze specyfiką pracy oraz wymaganiami, jakie musi spełniać główny księgowy. Omówiona została rola głównego księgowego w firmie i praca w środowisku zmian. Przedstawiony został program finansowego FIX, który ułatwia pracę w księgowości i pomaga współpracować z programem magazynowym. Omówiono też aktualny system podatkowy oraz związane z nim obowiązki przedsiębiorcy i głównego księgowego, zwłaszcza program Płatnik, formy dokonywania wpłat deklaracji oraz zmiana wprowadzana od 01.01.2018 dotycząca jednego konta i jednej wpłaty, podatku dochodowego PIT-4 za pracowników, podatku dochodowego oraz skale podatkowe, podatku VAT i JPK (jednolity plik kontrolny) - obowiązek od 01.01.2018r. Poruszono też temat praktyk studenckich w przedsiębiorstwach i urzędach.

20171219 141818

#OfertaKsztaltowaniaOsobowosci #KsztalcimyPerspektywicznie #MysliDzialajPrzyszlosciowo #UczymySprawnegoDzialania #RozwijamyUmiejetnosci #PoszerzamyHoryzonty #WEiZPO

Więcej artykułów…

  1. Szczęśliwego Nowego Roku
  2. Wesołych Świąt
  3. Panie Prodziekan na medal
  4. Leśny mech Klaudii, babeczki Sebastiana, cytrynowiec Sylwii i wiele innych smakołyków na spotkaniu świątecznym Kół Naukowych na WEiZ
  5. Z chińskim akcentem, świątecznym klimatem i uśmiechem na twarzach pracowników WEiZ
  6. Świąteczny łańcuch WEiZ
  7. Z wizytą w PWC SDC
  8. 25.11.2017 - Uroczyste rozdanie dyplomów
  9. Uroczyste Rozdanie Dyplomów na WEiZ
  10. Z wizytą w Spółce Multiserwis w Krapkowicach

Strona 6 z 20

  • start
  • Poprzedni artykuł
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Następny artykuł
  • koniec

Oferta

  • Studia I stopnia
  • Studia II stopnia
  • Studia podyplomowe
  • Programy studiów
  • Kursy
  • Rekrutacja

Wydział

  • Władze Wydziału
  • Rada Wydziału
  • Struktura Wydziału
  • Badania Naukowe
  • Oferta Badawcza
  • Konferencje
  • Publikacje pracowników
  • Przegląd Nauk Stosowanych
  • Wydziałowa sala sądowa
  • E-czytelnia
  • Zrealizowane Projekty
  • Praca
  • Wybory 2016-2020

Strefa Studenta

  • Organizacja roku akademickiego
  • Plany zajęć
  • Terminy zajęć
  • Konkursy na najlepszą pracę
  • Sylabusy 2018/2019
  • Sylabusy 2017/2018
  • Sylabusy 2016/2017
  • Sylabusy
  • Biuro Obsługi Studenta
  • MS Imagine
  • Praktyki studenckie
  • Zajęcia odwołane
  • Koła Naukowe
  • Stypendia
  • Regulaminy Studiów
  • Druki do pobrania
  • Samorząd Studencki PO
  • Samorząd Studencki WEiZ
  • Erasmus
  • Biblioteka Główna
  • Centrum Pomocy Psychologicznej
  • Platforma e-student
  • Promotorzy prac dyplomowych
  • Praca dyplomowa
  • Staże, Praktyki, Praca
  • Pełnomocnik rektora ds. osób niepełnosprawnych
  • Pełnomocnik Dziekana ds. osób niepełnosprawnych
  • IOS/IPS
  • Obrony 2016
  • Obrony 2017
  • Handbook for international students


Kontakt

Wydział Ekonomii i Zarządzania
ul. St. Luboszycka 7,
45-036 Opole
tel. (+48) 77 449 88 00,
tel. (+48) 77 449 88 16, 
e-mail: weiz@po.opole.pl 

tel. portiernia (+48) 77 449 8771

Politechnika Opolska
NIP: 754-00-08-109
REGON: 000001732

Copyright (c) 1996-2018 Politechnika Opolska :: Wydział Ekonomii i Zarządzania
Polityka dotycząca plików "cookies" na stronach Politechniki Opolskiej
power by Gantry Framework