Zespół katedry:

  • dr hab. Mariusz Zieliński, profesor uczelni – Kierownik Katedry
  • dr hab. Inessa Sytnik, profesor uczelni
  • dr inż. Małgorzata Adamska
  • dr inż. Piotr Bębenek
  • dr inż. Marzena Szewczuk- Stępień
  • dr Jolanta Maj
  • dr inż. Paweł Kazibudzki

Cele naukowo - badawcze Katedry to prowadzenie badań naukowych w obszarze:

  • zarządzania kapitałem ludzkim,
  • zarządzania marketingowego,
  • prowadzenia działalności B+R+I przez organizacje,
  • zasobów ludzkich i marketingowych organizacji (w tym kapitał relacyjny),
  • identyfikacji czynników społeczno-gospodarczych rozwoju,\\
  • zarządzania zmianą, w tym restrukturyzacja i związane z nią procesy outsourcingu, a zwłaszcza sprzężenie zwrotne między zmianą a szeroko rozumianymi innowacjami (produktowymi, procesowymi, organizacyjnymi i marketingowymi),
  • wdrażania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), w tym propagowania rozwoju zrównoważonego,
  • identyfikacji możliwości i ograniczeń we wprowadzaniu rozwiązań biznesowych do sektora publicznego (efektywne funkcjonowanie administracji publicznej);
  • Pracownicy Katedry dążą do zwiększenia możliwości zastosowania współczesnych metod i koncepcji zarządzania w praktyce gospodarczej.

Cele dydaktyczne Katedry to:

  • przekazywanie studentom kompleksowej wiedzy z zakresu analizy kluczowych zasobów organizacji z perspektywy możliwości uzyskania przez nią przewagi konkurencyjnej;
  • realizowanie prac dyplomowych licencjackich i magisterskich z zakresu w/w problematyki.

Oferta badawczo – wdrożeniowa:

  • ocena sprawności rozwojowej firm – wdrażanie innowacji w sektorze MSP, ze szczególnym uwzględnieniem, innowacji marketingowych oraz organizacyjnych,
  • badania rynkowe i marketingowe,
  • analiza i usprawnianie technik sprzedaży i komunikacji z klientem,
  • analiza i ocena efektywności kapitału klienckiego,
  • analiza i ocena kapitału ludzkiego,
  • analiza potrzeb szkoleniowych, pomiar jakości usług, w tym: definiowanie oczekiwań i doświadczeń nabywców, jak i ich zmian, określenie poziomów jakości usługi, zarządzanie poziomem jakości wykonywanych usług,
  • możliwości i ograniczenia we wprowadzaniu rozwiązań biznesowych do sektora publicznego,
  • optymalizacja kosztów funkcjonowania organizacji poprzez zastosowanie outsourcingu,
  • badania i propagowanie w praktyce gospodarczej zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Oferta usługowa:

  • opracowanie/aktualizacja strategii rozwoju, strategii marketingowej/biznes planu,
  • przeprowadzenie analizy procesu świadczenia usług,
  • opracowanie programu restrukturyzacji organizacji i wsparcie przeprowadzenia procesu,
  • wsparcie przygotowania, wdrażania i rozliczania projektu współfinansowanego z funduszy europejskich,
  • doradztwo w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi (korekta strategii personalnej, pozyskiwanie personelu, motywacja, ocena pracownicza),
  • opracowanie opisów stanowisk pracy, profilów kompetencyjnych oraz wartościowanie stanowisk pracy,
  • prowadzenie szkoleń m.in. z zakresu: zarządzania projektami, zarządzania czasem, motywacji, komunikacji biznesowej i negocjacji, zarządzania różnorodnością.